Jednym z największych problemów dla kogoś, kto chce stworzyć własną Visual Novel, jest grafika. W tym tekście chciałbym zaproponować kilka rozwiązań tego problemu. Skąd wziąć grafikę do swojego Visual Novel?
1) Narysować samemu
Jeżeli macie zdolności rysunkowe to jest to najlepsze rozwiązanie, które sprawi, że wasza gra będzie oryginalna. Oczywiście, wymaga ono największej ilości czasu i zaangażowania. Poza tym, nie każdy potrafi rysować.
2) Znaleźć grafika
Na forum Ren’Py albo na stronach dla rysowników można znaleźć ludzi, którzy potrafią rysować. Jeżeli kogoś takiego zna się długo, to pewnie da się namówić. Czasem jednak graficy chcą wynagrodzenia w pieniądzach za swoją pracę.
3) Stworzyć w programie pozowym
Jeżeli zrezygnujecie w grze ze spritów postaci i wystarczą wam obrazki, można je stworzyć samemu w programach typu Poser, Yuusha Digital, Polygon Love itd. Tutaj nie wymagane są zdolności graficzne, bo postaci i tła dostajemy gotowe, wystarczy je tylko animować i ustawiać tak, jak je potrzebujemy.
4) Zrobić zdjęcia
Są Visual Novel, które wykorzystują jako tła zdjęcia. Ta opcja daje wam dużo swobody, bo po prostu bierzecie aparat fotograficzny, idziecie na miasto i fotografujecie takie scenerie, jakie są wam potrzebne do gry. Zdjęcie można wrzucić albo nawet potem lekko zmodyfikować na komputerze.
5) Wziąć z anime/filmów
Często w anime i filmach pojawiają się sceny, które świetnie pasowałyby na tło. Można zrobić wtedy po prostu stopklatkę i zapisać obraz w pliku graficznym, a potem wykorzystać.
6) Wziąć z innych gier
Na niektórych stronach można znaleźć kompletne zestawy grafik z gier Visual Novel, w których są także wszystkie wykorzystane w grze grafiki tła. To powinna być ostatnia z opcji, na jakie się zdecydujecie, ale jeżeli robicie grę fanowsko i niekomercyjnie, to można spróbować.
Następnym razem omówię kwestię spirtów postaci.
Dzięki wielkie, twoje informacje są naprawdę przydatne ;)
OdpowiedzUsuń