sobota, 12 maja 2012

Pro Lesring: Ring Out po polsku

Dziś udostępniam wam kolejną grę visual novel w naszym języku. Jest to legendarna już "Pro Lesring: Ring Out", stworzona przez twórców "Lighting Warrior Raidy" opowieść o młodej dziewczynie imieniem Aya, która zostaje zmuszona do udziały w nielegalnych zapasach kobiecych. Jest to gra w 70% yuri. Gra nie jest długa, ale ma trzy możliwe zakończenia.
Tłumaczenie powstało przy współpracy z rosyjską ekipą SakuraSoft Fans. Jako że jest to stara gra, stworzona pod DOS, jej tłumaczenie powstało w oparciu o wersję sieciową, dostępną online w JAVIE. Tak więc możecie zagrać w grę bez konieczności ściągania czegokolwiek, instalowania emulatora i samej gry, męczenia się z ustawieniami itd. Gra ma oczywiście opcję zapisu stanu, który dokonuje się w waszej wyszukiwarce.
Myślę o tłumaczeniu kolejnej gry tego typu pt "Three Sisters Story", ale jest ona dużo dłuższa od "Pro Lesring", więc nie wiem, czy sam dam radę. Pełen skrypt po angielsku mam, więc gdyby ktoś był chętny do pomocy, chętnie udostępnię jego część.
W "Pro Lesring: Ring Out" po polsku możecie zagrać tutaj. Polską wersję językową ustawiacie, klikając w ikonkę w kształcie zębatego koła i wybierając naszą flagę. Poniżej kilka screenów:

5 komentarzy:

  1. Fajna gra, szkoda, że taka krótka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety w wersję dostępną przez przeglądarkę nie da się grać.
    Po jednokrotnym kliknięciu w strzałkę przewijającym tekst przewija całą grę.

    Przykładowo:
    Po zdaniu: Mężczyzna: Mam nadzieję że ma pan forsę...
    Przewija do kolejnego rozdziału.
    Po zdaniu: Aya: ...
    Przewija do: Rozejrzyj się/Słuchaj/Pomyśl.

    Wysłałem "error message" do twórców, ale jakoś nie liczę na szybką naprawę.

    Zamiast tego jest leprze rozwiązanie.
    Francuzi przepisali tą grę na RenPy.
    http://vndb.org/r8000

    Nie lepiej byłoby wydać tłumaczenie do tej wersji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo strzałka służy do szybkiego przewijania. Kilkaj poza nią, na ekranie. Wtedy wszystko będzie działało.
      Co do wersji z Ren'py, zobaczę i pomyślę, nic nie obiecuję.

      Usuń
    2. Ja nie miałem problemów

      Stawiam 6. Jedyny minus jaki mogę wypatrzeć to grafika mająca kilka lat na karku. Odkryłem wszystkie trzy zakończenie i jestem zadowolony

      Usuń