środa, 30 listopada 2011

Harukoi Otome ~Greetings from the Maidens' Garden~ - zapowiedź


MangaGamer zapowiedział angielskie wydanie kolejnej, po Koihime Musou, gry od Baseson. Tym razem będzie to "Harukoi Otome ~Greetings from the Maidens' Garden~". Jej główny bohater, Hayasaka Akihito, chodził do szkoły, która nagle została zamknięta. Teraz musiał szybko znaleźć nową. Wybrano akademię St. Francesca, do niedawna jeszcze szkołę tylko dla dziewczyn. Teraz dalej zresztą to właśnie dziewczyny są zdecydowaną większością uczennic. Akihito będzie tam chodził razem ze swoją młodszą siostrą. Póki co, nie znamy terminu wydania tej gry.

wtorek, 29 listopada 2011

Nowa polska Visual Novel


Dużo polskich VN nie ma, więc warto popierać te, które się tworzą. Dowiedziałem się właśnie o kolejnej, tworzonej przez fanów grze tego typu. Nosi ona tytuł "Ranka z Mako" i rozgrywa się w świecie popularnego "Sailor Moon" ("Czarodziejka z Księżyca"). Gra jest robiona w Ren'Py. Jej wersję próbną możecie pobrać stąd.

poniedziałek, 28 listopada 2011

Phoenix Wright: Ace Attorney - recenzja


Tytuł (oryginalny): Gyakuten Saiban: Yomigaeru Gyakute
Tytuł: Phoenix Wright: Ace Attorney
Wydawca (oryginalny): Capcom
Wydawca: Capcom
Rodzaj: przygodowa, visual novel
Platforma: GBA, DS, PC, Wii
Data wydania w Japonii (GBA): 2001
Data wydania w Japonii (PC): 2005
Data wydania w Japonii (DS): 2005
Data wydania w USA (DS): 2005
Data wydania w USA (Wii): 2011

W przyszłości, w 2016, przestępczość wzrosła drastycznie szybko. Żeby dać sobie z nią radę, władze wprowadziły reformę sądów. Od tej pory proces nie może trwać dłużej niż trzy-cztery dni, a jego przebieg to właściwie pojedynek między adwokatem a prokuratorem. Zadaniem każdego jest udowodnienie, że oskarżony jest winny albo nie. Mogą w tym celu robić prawie wszystko, zmieniając się trochę bardziej nawet w detektywów. Wymiar kar jest też dużo bardziej surowy, więc ich rola jest ważniejsza. W takim świecie zaczyna swoją karierę początkujący adwokat Phoenix Wright, podpoieczny znanej adwokatki Mii Fey. Szybko jednak to on sam stanie się najważniejszą postacią w grze, żeby, mając pod opieką obdarzoną mocami medium siostrę Mii, May, rozwiązywać kolejne, nawet najbardziej skomplikowane sprawy kryminalne.
"Phoenix Wright: Ace Attorney" to gra nawiązująca do starych gier Visual Novel typu przygodowego, takich jak "Three Sisters Story", "Love Potion" albo "Divi-Dead", bo tutaj też sami sterujemy bohaterem, wybieramy kogo ma odwiedzić, gdzie ma iść itd. W odróżnieniu od tamtych gier, tutdaj dodatkowym elementem są przedmioty, które od czasu do czasu znajdujemy. Używa się ich głównie podczas procesu, jako dowodów, ale czasem też w innych fragmentach gry.
Rozgrywka dzieli się na dwa fragmenty. Pierwszy to właśnie dochodzenie, które wygląda tak, jak opisałem wyżej. Druga część to proces. Podczas jego trwania przesłuchuje się świadków, używa dowodów, żeby wskazać, że nie mówią prawdy, konfrotuje się zeznania i w końcu doprowadza do pomyślnego dla naszego klienta wyroku. Podczas procesu u góry ekranu jest wyświetlana liczna wykrzykników - symbolizują one ilość pomyłek, jakie możemy popełnić w trakcie gry. Gdy się wyczerpią, wtedy proces przergywamy. Tak, to różni "Phoenixa Wrighta" od innych Visual Novel, bo tu game over podczas procesu można złapać łatwo.

W "Phoenix Wright: Ace Attorney" jest pięć spraw do rozwiązania. Pierwsza to krótkie wprowadzenie do gry, które uczy gracza jak sie gra. Druga służy ważnemu zwrotowi fabularnemu, który będzie miał wpływ na całą resztę gry. Trzecia to taki wypełniacz, a czwarta fabularnie domyka grę. Piąta sprawa, wprowadzona dopiero w wersji na DS, jest najdłuższa, najbardziej skomplikowana, ale fabularnie jest oderwana od reszty wydarzeń. Większość jest bardzo ciekawa i potrafi zaskoczyć gracza. Została wydana na bardzo wiele platform, ale po angielsku wydano wersje na DS i Wii.
Gra powstała w oryginale na konsolę GBA, potem, kiedy stworzono Nintendo DS, zrobiono też wersję na nią. Dopiero piąty epizod tej części wykorzystuje to, można tam obracać przedmioty na ekranie dotykowym, składać, dmuchać itp. Grafika jest dobra, nawet dzisiaj, kilka lat po jej wydaniu, gra wygląda dobrze, co możecie zobaczyć sami na screenach. Muzyka jest fajna i dobrze jej się słucha, niestety, nie ma głosów. Te można usłyszeć tylko wtedy, kiedy podczas rozpraw prokurator albo adwokat krzyczą "Objection!".

To świetna gra, która zjadła mi bardzo wiele godzin. Niektórym może pewnie przeszkadzać, że nie ma tu romansu. Jest dużo ładnych bohaterek, ale rzeczywiście, wątków miłosnych nie ma. Trochę śmiesznie wyglądają niektóre postaci, według mnie nawet zbyt śmiesznie czasami, chociaż dzięki dowcipom i takim scenkom gra jest jeszcze lepsza. Najbardziej spodoba się tym, którzy chcieliby "prawdziwej gry", takiej, w której trzeba dużo myśleć i kombinować, a nie tylko kilkać i co jakiś czas wybierać kolejne odpowiedzi. Jestem pewien, że nie raz czacha wam mocno zadymi.

Ocena: 9/10
VNDB: http://vndb.org/v711

Phoenix Wright: Ace Attorney - opis przejścia

Odcinek 1: The First Turnabout
1) Gdy zacznie się proces, odpowiadaj sędziemu kolejno:
- Larry Butz
- Cindy Stone
- Hit with a blunt object
2) Pozwól mówić Larryemu.
3) Podczas przesłuchania Sahwita, użyj raportu z atuopsji podczas jego 9 wypowiedzi.
4) Podczas drugiego przesłuchania użyj raportu o braku prądu.
5) Podczas trzeciego przesłuchania, pokaż statuę przy 3 wypowiedzi Sahwita.
6) Zgłoś sędziemu wątpliwości a potem wybierz: "went
into the apartment".
7) Wybierz "try sounding the clock".
8) Wybierz "outside the box", a potem "yes".
9) Pokaż paszport Cindy
10) Pokaż statuę Larryemu.

Odcinek 2:  Turnabout Sisters

Dzień 1:
1) Obejrzyj biuro, sprawdź wszystkie przedmioty i użyj telefonu.
2) Pokaż Mai kartkę z jej imieniem.
3) Odpowiedz Mai "It's up to you". Porozmawiaj z nią o wszystkim.
4) Zgódź się znaleźć jej prawnika.
5) Wróc do biura i porozmawiaj z detektywem. Weź od niego telefon.
6) Idź do hotelu, porozmawiaj z April May. Obejrzyj jej pokój, szkalnki i śrubokręt.
7) Idź do Grossberg Office, porozmawiaj z Marvinem i spróbuj od niego wyciągnąć odpowiedź.
8) Wróc do Mai, porozmawiaj z nią o rodzinie, pokaż jej telefon i zgódź sie ją bronić.
9) Idź do hotelu, porozmawiaj z lokajem i obejrzyj szufladę, żeby zabrać z niej podsłuch.

Dzień 2:
Proces:
1) Naciskaj na Gumshoe podczas pierwszego przesłuchania przy 5 przesłuchaniu.
2) Przy drugim, podczas ostatniej części, użyj Autopsji Mii.
3) Powiedz Edgeworthowi, że dostałeś raport dzień po zabójstwie.
4)Podczas pierwszego przesłuchania April naciśnij ją przy ostatnich słowach. Powiedz, że udowodnisz, że kłamie.
5) Podczas drugiego przesłuchania April pokaż statuę pod koniec jej wypowiedzi.
6) Powiedz sędziemu, że zegar nie mógł działać, bo był pusty.
7) Pokaż telefon Mai.
8) W odpowiedzi na słowa April pokaż statuę.
9) Powiedz "You had heard about it".
10) Pokaż podsłuch, a potem telefon Mai.
11) Wezwij lokaja i przyjmij warunki Edgewortha.
12) Lokaja naciskaj przy dwóch ostatnich częściach jego zeznań.
13) Nie pozwól zabrać go z sali i wybierz "Check in".
14) Wybierz "the man with Miss May".

Reszta:
15) Porozmawiaj z April.
16) Idź do biura Grossberga i weź fotografię mężczyzny.
17) Idź do hotelu i pokaż ją lokajowi, pozwól mu złożyć zeznanie na piśmie.
18) Wróć do April, pokaż jej zdjęcie i naciskaj ją mocno.
19) Idź do Bluecorp i porozmawiaj z Reddem. Spytaj o obraz.
20) Idź do biura Grossberga, wypytaj go o wszystko, a gdy dojdzie do obrazu, spytaj o szantaż. Oddaj mu zdjęcie.
21) Idź do biura agencji i obszukaj szafki, przeczytaj wszystkie dane.
22) Idź do Bluecorp i pokaż Whitowi znaleziony wycinek.
23) Wybierz odpowiedzi: "You blackmailed him" i "You're wrong".

Dzień 3:
1) Podczas pierwszego przesłuchania naciskaj White przy ósmym zdaniu i potraktuj go zeznaniem May.
2) Na pytanie sędziego odpowiedz "Both are right".
3) Wybierz na mapce punkt "k".
4) Przy drugim przesłuchaniu Whitea, użyj raportu o autopsji Mii na samym końcu.
5) Przy trzecim naciskaj go od początku, kiedy Maya się spyta, powiedz, że brzmi dziwnie.
6) Pokaż Whiteowi kawałki szkła i powiedz, że to duży problem.
7) Pokaż mapę pokoju.
8) Naciskaj w każdym punkcie przy kolejnym przesłuchaniu.
9) Pokaż kartkę z imieniem Mayi przy pierwszym zdaniu.
10) W ostatnim punkcie od razu użyj otrzymanej od Mii kartki.

Odcinek 3: Turnabout Samurai

Dzień 1:
1) Idź do sali przesłuchań i porozmawiaj z Poweresem o wszystkim.
2) Idź do studia i porozmawiaj ze strażniczką.
3) Wróć do sali przesłuchań, porozmawiaj z Powersem o strażniczce i weź od niego list.
4) Pokaż list strażniczce. Dostaniesz mapę.
5) Idź na dziedziniec studia, porozmawiajz  Gumshoe. Dostaniesz od niego raport z autopsji. Wpypytaj detektywa o wszystko.
6) Obejrzyj okolicę, kamerę, maskotkę i wejście do studia.
7) Wróc do bramy i wypytaj strażniczkę o wszystkie nowe rzeczy.
8) Obejrzyj komputer.
9) Idź do sali dla pracowników, obejrzyj wszystko, kratkę i jedzenie.
10) w Garderobie Willa obszukaj jego torbę, żeby znaleźć kartę wstępu.
11) Wyjdź na dziedziniec i sprawdź wejście do Studia One.
12) Sprawdź kamery, żeby przywołać asystentkę. Przepytaj ją.
13) Idź do bramy, porozmawiaj ze strażniczką, powiedz jej, że to Penny powiedziała ci wszystko.
14) Sprawdź komputer, wybierz kod z liczbą 307 żeby otrzymać zdjęcie.

Dzień 2:
Proces:
1) Podczas pierwszego przesłuchania użyj zdjęcia Powersa przy ostatniej wypowiedzi strażniczki.
2) Podczas drugiego przesłuchania naciskaj ją we wszystkich i odrzuć sprzeciw Edgewortha.
3) Przy trzecim przesłuchaniu pokaż zdjęcie podczas jej trzeciego zdania.
4) Podczas czwartego przesłuchania naciskaj przy czwartym zeznaniu.
5) Oskarż ją i wybierz "Press Further", a potem pokaż włócznię.
6) Naciskaj przy drugim zdaniu podczas piątego przesłuchania.
7) Poproś o przerwę.

Reszta:
8) Idź do lokacji Outside Studio 2 i obejrzyj tam wszystko.
9) Idź do Employee Area, porozmawiaj z Penny i wyrwij kratę.
10) Idź do bramy i porozmawiaj z Penny.
11) W garberobie Powersa porozmawiaj z Sal Manellą.
12) Idź do Studia 2.
13) Wróć do bramy i porozmawiaj ze strażniczką.
14) Idź do Employee Area i pomów z chłopakiem. Zdobędziesz butelkę.
15) Wróć do bramy. Obszukaj dyżurkę, żeby znaleźć klucz.
16) Idź do Outside Studio 2 i otwórz drzwi.
17) Porozmawiaj z producentką. Weź od niej kartkę.
18) Idź do Sala Manelli i daj mu kartkę.
19) Idź do Studio 1 i weź scenariusz z krzesełka. Zanieś go producentce. Po rozmowie otrzymasz kolejny dowód.
20) Wróć do biura i porozmawiają z Mią.
21) Wróć do studia i porozmawiaj ze strażniczką.
22) Daj jej keycard, w zmiana dostaniesz Steel Samurai Card.
23) Idź do garderoby i porozmawiaj z Codym. Pokaż mu kartę.
24) Idź do chatki i porozmawiaj z Penny.
25) Wymień sie kartami z Penny.
26) Wróć do Codyego, daj mu kartę od Penny i rozmawiaj z nim tak długo, aż da ci swój album. Wypytaj go o wszystko.
27) Podczas rozmowy z Mią, wybierz "I believe"

Dzień 3:
Proces:
1) Naciskaj Sala przy każdym stwierdzeniu, a podczas rozmowy z Mią wybierz "It's contradictory."
2)Przy drugim przesłuchaniu naciskaj przy ostatnim zdaniu i wybierz "Press harder".
3) Przy trzecim przesłuchaniu naciskaj przu wszystkich.
4) Odpowiedz sędziemiu "No, it's impossible".
5) Przy pierwszym przesłuchaniu Codyego pokaż jego aparat przy ostatnim zdaniu.
6) Przy drugim przesłuchaniu naciskaj wszędzie i wybierdz "Press harder".
7) Gdy padnie pytanie o dowód, pokaż aparat fotograficzny.
8) Przy trzecim przesłuchaniu znowu naciskaj wszędzie, a w końcu "Press harder".
9) Gdy Cody zmieni zdanie, pokaż jego album.
10) Na pytanie sędziego odpowiedz: "The Steel Samurai didn't win."
11) Na drugie pytanie sędziego odpowiedz: "The Steel Samurai was the victim."
12) Na zdjęciu Codyego wskaż dwójkę nad drzwiami.
13) Na mapie studia wskaż Studio 2.
14) Wybierz odpowiedź "The trailer was there".
15) Na pytanie o dowód pokaż butelkę.
16) Wybierz "Fingerprint the bottle".

Reszta:
17) Porozmawiaj z Maią.
18) Idź do więzienia i pogadaj z Powersem.
19) Idź do studia, pomów ze strażniczką.
20) W Studio 1 wypytaj o wszystko Gumshoe.
21) Idź do garderoby, porozmawiaj z Penny i pokaż jej album.
22) Idź do strażniczki, spytaj ją o przeszłość i pokaż środek nasenny a potem butelkę po pigułkach. Otrzymasz zdjęcie.
23) Idź do Studia 2 i porozmawiaj z Vasquez. Pokaż jej zdjęcie.
24) Wejdź do chatki i porozmawiaj z nią jeszcze raz.

Dzień 4:
Proces:
1) Po pierwszym przesłuchaniu Vasquez otrzymasz fotkę vana.
2) Przy jej drugim przesłuchaniu pokaż talerz podczas jej szóstego fragmentu i powiedz, że nie jadła steków.
3) Sędziemu powiedz, że spotkała się z Samurajem podczas przerwy.
4) Na pytanie Vasquez odpowiedz "You couldn't, could you?".
5) Pokaż włócznię jako dowód.
6) Na pytanie sędziego odpowiedz, że możesz udowodnić, po czym pokaż zdjęcie sprzed pięciu lat.
7) Po pytaniu Vasquez powiedz, że miała inny sposób i pokaż zdjęcie vana.
8) Na pytanie Edgewortha odpowiedz "Of course he was".
9) Zmuś Vasquez do ponownego zeznawania.
10) Przyciskaj ją przy wszystkich odpowiedziach a gdy pojawi się opcja, wybierz "Press harder".
11) Po tym jak postanowi zmienić zeznanie, pokaż zdjęcie samuraja i powiedz, że widziała utykającego Hammera.
12) Na pytanie o motyw potwierdź, pokazując zdjęcie sprzed pięciu lat.
13)Na pytanie sędziego odpowiedz, że nie miała motywu.
14) Podczas rozmowy z Powersem, pokaż zdjęcie samuraja.

Odcinek 4: Turnabout Goodbyes

Dzień 1:
1) Porozmawiaj z Edgeworthem w sali przesłuchań.
2) Pokaż mu swoją odznakę i pomówcie jeszcze raz.
3) Idź do Gorud Lake i porozmawiaj z Gumshoe.
4) Idź na plażę i weź z ławki przedmioty.
5) Idź do lasu i obejrzyj aparat fotograficzny.
6) Użyj znalezionego przedmiotu na aparacie.
7) Pokaż Lottcie swoją odznakę, otrzymasz jej aparat jako dowód. Pokaż jej go.
8) Idź na komendę policji i porozmawiaj z Gumshoe.
9) Wróć do Lotty i weź od niej zdjęcie.
10) Idź do budki z hot dogami i porozmawiaj z Larrym. Otrzymasz artykuł z gazety.
11) Wróć do biura i obejrzyj dokumenty z autopsji.
12) Idź do biura Grossberga, porozmawiaj z nim i pokaż mu raport z autopsji. Otrzymasz zdjęcie.
13) Idź do Edgewortha, pokaż mu zdjęcie i porozmawiaj z nim.
14) Pokaż mu zdjęcie otrzymane od Lotty i zgódź się go bronić.
15) Weź jego podanie i zanieś je do Gumshoe.

Dzień 2:
Proces:
1) Przyciskaj Gumshoe, żeby uzyskać kulę od pistoletu.
2) Po tym jak zmieni zeznanie, naciskaj go mocniej, żeby dostać pistolet.
3) Powiedz Mayi "I need you here".
4) Zgódź się z Mayą, że w zeznaniach Lotty jest sprzeczność.
5) Naciskaj Lottę na wszystkich etapach przesłuchania.
6) Po tym, jak von Karma zaproponuje wyrok, powiedz "Wrong".
7) Przy kolejnym zeznaniu Lotty pokaż stronę z gazety.
8) Przy trzecim przesłuchaniu Lotty naciskaj ją przy trzecim zdaniu i rób to do końca, bez względu na ostrzeżenia.
9) Gdy zmieni zeznanie, pokaż jej aparat, a gdy sędzia zarząda dowodu, pokaż stronę z gazety.
10) Na pytanie Lotty pokaż jej aparat.
11) Podczas kolejnego przesłuchania Lotty pokaż artykuł z gazety przy jej siódmym fragmencie zeznań.
12) Każ jej zrobić powiększenie, a gdy sędzia będzie chciał ogłosić wyrok, wybierz "Object the Enlargement".
13) Na zdjęciu pokaż rękę trzymającą pistolet.
14) Na pytanie von Karmy odpowiedz "The Victim Himself".

Reszta:
15) Idź do centrum przesłuchań i pogadaj z Mayą.
16) Idź do parku i pogadaj z Gumoshoe.
17) Wróć, weź Mayę i wróć do parku, żeby spotkać się z Lottą.
18) Przyjmij jej warunki, a potem idź porozmawiać z Larrym.
19) Odwiedź Gumshoe i wybierz wykrywacz metalu.
20) Idź z wykrywaczem na przystań, tam znajdziesz butlę z powietrzem.
21) Wróć do Larryego, spytaj, czy butla nie jest jego i powiedz, że używał jej do nadmuchania. Wypytaj go o wszystko.
22) Idź do Lotty i powiedz jej, że Gourdy nie istnieje. Pokaż butlę jako dowód. Dostaniesz drugie zdjęcie.
23) Idź na przystań a z niej do domku.
24) Porozmawiaj z właścicielem przystani i pokaż mu odznakę.
25) Obiecaj, że przejmiesz jego biznes a potem pokaż mu zdjęcie.
26) Przyjrzyj się papudze a potem porozmawiaj o niej z właścicielem.
27) Idź na posterunek, porozmawiaj z  Gumshoe i pokaż mu papugę.
28) Wejdź do archiwum i zapoznaj się ze wszystkimi danymi dotyczącymi DL-6.

Dzień 3:
Proces:
1) Na pytanie sędziego odpowiedz, że chcesz przesłuchać świadka.
2) Naciskaj go przy ostatnim zdaniu jego zeznań, a gdy je zmieni, naciskaj dalej.
3) Zgłoś sprzeciw i nie przejmuj się wyrokiem.
4) Podczas przesłuchania Larryego pokaż Lotta Deposition przy ostatnim zdaniu.
5) Pozwól Larryemu zeznawać dalej, znowu naciśnij go przy ostatnim zdaniu.
6) Na pytanie sędziego odpowiedz "We should care".
7) Pokaż znowu Lotta Deposition
8) Na pytanie sędziego odpowiedz "Larry's right".
9) Pokaż drugie zdjęcie jeziora.
10) Na pytanie von Karmy pokaż pistolet.
11) Wybierz odpowiedź "Edgeworth and the murderer".
12) Na pytanie o dane mordercy odpowiedz, że nie wiesz.
13) Wskaż na mapie domek przy przystani.
14) Na dwa ostatnie pytania odpowiedz "The boat shop caretaker" i "To create a witness".

Reszta:
15) Porozmawiaj w biurze z Larrym, a potem idź do Edgewortha.
16) Idź do parku, do przystani i porozmawiaj z Grossbergiem.
17) W domku sprawdź sejf i weź z niego list.
18) Zanieś list Edgeworthowi i porozmawiaj z nim.
19) Idź do biura Grossberga, porozmawiaj z nim, pokaż mu list.
20) Gdy spyta o autora, powiedz, że napisał to von Karma.
21) Idź na komisariat, a tam do archiwum, porozmawiaj z von Karmą.


Dzień 4:
Proces:
1) Naciskaj przy wszystkich fragmentach zeznań.
2) Gdy sędzia spyta, powiedz, że to Yanni Yogi.
3) Zgódź się przesłuchać papugę.
4) Naciśnij na papugę, zadaj kolejno pytania "Have we forgotten anything?" a potem "What's your name?".
5) Na pytanie sędziego odpowiedz, że jest związek, wskaż na DL-6 Case File, a potem na "Suspect Data".
6) Znowu przesłuchaj i naciskaj papugę, a potem spytaj "What's the safe number?".
7) Wskaż związek, wykorzystując tym razem "Case Summary".
8) Pozwól Edgeworthowi zeznawać.
9) Przy szóstym zdaniu jego zeznan użyj znowu DL-6 Case File i wybierz "Victim Data".
10) Na pytanie von Karmy pokaż zdjęcie z ojcem Edgewortha i zaznacz dziurę po kuli w drzwiach windy.
11) Wybierz odpowiedź "The murderer didn't need it".
12) Powiedz, że znasz tożsamość mordercy.
12) Użyj wykrywacza metali.
13) Pokaż kulę ze sprawy DL-6.
14) Podczas rozmowy z Mayą pokaż jeszcze raz tą samą kulę.

Odcinek 5: Rise from the ashes

Dzień 1:
1) Porozmawiaj z Emą.
2) Idź do centrum przesłuchań i wypytaj Lanę o wszystko.
3) Idź na parking. Z ziemi podnieś portfel, Ema pokaże ci, jak go obejrzeć. Wyjmij z niego dowód.
4) Przejdź na drugą połowę ekranu i obejrzyj auto.
5) Wróć na pierwszą połowę i porozmawiaj z Angel.
6) Idź do biura i porozmawiaj z Edgeworthem.
7) Weź z łóżka trofeum i pokaż je Edgeworthowi.
8) Idź na policję i pogadaj z Gumshoe. Pokaż mu dowód osobisty Goodamana.
9) Obejrzyj maskotkę przed komisariatem.
10) Pokaż Gumshoe trofeum, żeby dostać list polecający.
11) Wróć na parking, pokaż list Marshalowi. Porozmawiaj z nim.
12) Zbadaj wszystkie miejsca na pierwszym ekranie.
12) Na drugiej połowie ekranu weź z ziemi telefon komórkowy i zbadaj go. Naciśnij niebieski guzik.
13) Porozmawiaj z Marshalem.
14) Zbadaj bagażnik samochodu Edgewortha, żeby znaleźć kartkę.

Dzień 2:
Proces:
1) Naciskaj Starr podczas każdego fragmentu jej zeznań. Przy ostatnim zdaniu pokaż zdjęcie.
2) Zgłoś sprzeciw.
3) Pokaż nóż.
4) Podczas drugiego przesłuchania Starr pokaż Goodman's Autopsy Report, a gdy zeznająca zmieni zdanie, pokaż zdjęcie.
5) Przy trzecim przesłuchaniu  naciskaj ją, a gdy pojawi się opcja dalszego pytania, wybierz ją.
6) Pokaż mapę parkingu, a na pytanie sędziego powiedz, że widziała to.
7) Na mapie wskaż siedzibę strażnika. Powiedz, że chodziło o odległość.
8) Zgłoś sprzeciw.
9) Naciskaj Starr przy jej kolejnym przesłuchaniu i powiedz, że jest problem z butem.
10) Pokaż plamę krwi pod butem.
11) Na pytanie Edgewortha pokaż zdjęcie.
12) Na zdjęciu samochodu wskaż przedmiot wystający z rury wydechowej.
13) Gdy spyta cię sędzia, pokaż telefon komórkowy.
14) Obejrzyj nowy nóż i naciśnij przycisk, żeby wysunąć ostrze.
15) Po zeznaniach Granta obejrzyj kartkę przy nożu a potem notkę Goodmana. Obróć DS do góry nogami.
16) Przy drugim zdaniu zeznań Granta pokaż notkę Goodmana.
17) Przyciśnij Granta przy nowy zeznaniu i przy każdym kolejnym.
18) Po zmianie zeznań spytaj go o numer ID.
19) Wybierz "This tells me something" i pokaż ID Goodmana.

Reszta:
20) Idź na parking i spryskaj sprayem okolice zabójstwa. Przyciskaj to miejsce stylusem.
21) Zastanów się nad ilością krwi.
22) Porozmawiaj ze Starr, pokaż jej notkę, potem nóż, potem ID Goodmana a na końcu zdjęcie.
23) Wypytają ją o Marshalla, żeby dostać lunch.
24) Idź na policję, potem do Security office, wyjdź z niego, żeby spotkać Gumshoe. Porozmawiaj z nim.
25) Idź do centrum przesłuchań, porozmawiaj z Meekinsem i pokaż mu ID Goodmana.
26) Wróć na komisariat, w środku porozmawiaj z Grantem.
27) Zbadaj faceta, który siedzi za biurkiem w środku, żeby dostać kartkę.
28) Porozmawiaj z Grantem, żeby dostać pozwolenie.
29) Idź do Security Room i daj Marshallowi lunch.
30) Pokaż mu ID Goodmana i pozwolenie, porozmawiaj i wejdź do Evidence Room.
31) Porozmawiaj z Gumshoe, pokaż mu składany nóż i pozwolenie.
32) Zbadaj wystający z szafki skrawek, a w drugiej części pomieszczenia - ślad krwi, rękawiczkę i kawałki szkła.
33) Ułóż kawałki szkła w wazę.
34) Użyj spryskiwacza, żeby znaleźć ślady krwi na podłodze koło szkła, na szafce z plamą krwi i na szafce z wystającym skrawkiem. Zbadaj wszystkie.
35) Pokaż Gumshoe kartkę Goodmana, jego ID i listę ID wchodzących do Eviddence Room.
36) Idź do biura Edgewortha. Pomów z nim.
37) Pokaż Edgeworthowi ID Card Record, żeby dostać śrubokręt.
38) Pokaż Edgeworthowi notkę Goodmana, żeby otrzymać zestaw do pobierania odcisków palców.
39) Wróć do Evidence Room. Zbadaj ślad palców kciuka na skrzynce z dużą ilością śladów. Wysyp proszek na ekran, a potem dmuchaj, aż ukaże się zarys palca i Ema powie, że wystarczy.
40) Zbadaj ślad palca poza obrębem dłoni. Przy porównywaniu wskaż na Gumshoe.
41) Zbadaj pierwszą szafkę przy drzwiach. Odjedź stylusem trochę od krwawawego śladu, żeby znaleźć odcisk. Zbadaj go tak jak poprzednio.
42) Porównaj z palcami Marshalla.

Dzień 3
Proces:
1) Wypytaj Meekinsa o wszystko.
2) Przy drugim przesłuchaniu przyciśnij Meekinsa przy ostatnim zdaniu.
3) Wybierz "There is a problem".
4) Podczas wyświetlania, wskaż na światełko świecące się na szafce, do której zmierza człowiek.
5) Podczas drugiego wyświetlania, wskaż przedmiot, który wypada z szafki.
6) Pokaż rękawiczkę.
7) Przy trzecim przesłuchaniu Meekinsa pokaż Goodman's Lost Item Report przy jego ostatnim zdaniu.
8) Zgłoś sprzeciw.
9) Zaproponuj przesłuchanie Marshalla.
10) Przy jego pierwszym przesłuchaniu pokaż jego odcisk podczas czwartego zdania.
11) Przy drugim przesłuchaniu naciskaj przy częściach 1 i 5.
12) Gdy zmieni zdanie, przyciskaj go znowu.
13) Zgódź się pokazać dowód i wskaż na nagraniu wystający z szafki Marshalla skrawek.
14) Pokaż jako dowód szafkę.
15) Wskaż na mapie pole z literą V.
16) Pokaż zabrudzone krwią ramię Marshalla.
17) Przyciskaj Marshalla przy wszystkich fragmentach kolejnego zeznania.
18) Obejrzyj otrzymane podczas przerwy dokumenty i pokaż je przy ostatnim fragmencie zeznań Marshalla.
19) Wybierz imię "Neil Marshall".
20) Zgłoś sprzeciw.
21) Pokaż policyjną maskotkę, a po niej listę wejść do Evidence room.

Reszta:
1) Porozmawiaj z Emą
2) Idź do centrum przesłuchań i porozmawiaj z Laną.
3) Skieruj się do wejścia do komisariatu, gdzie spotkasz Marshalla.
4) Idź do biura szefa policji i pogadaj z Gantem.
5) Wróć do komisariatu, porozmawiaj z Gumshoe i pokaż mu składany nóż. Wypytaj go o wszystko.
6) Idź do Edgewortha, porozmawiaj z nim i pokaż mu zdjęcie, które dostałeś w biurze Ganta.
7) Porozmawiaj o trofeum, a potem weź spod biurka zmiętą kartkę.
8) Wróć na parkin i porozmawiaj ze Starr.
9) Idź do komisariatu i pokaż Gumshoe rezygnację Edgewortha.
10) W biurze Ganta obejrzyj sejf i wpisz "7777777". Wyjmij z sejfu dowody.
11) Pokaż Gumshoe złożoną przez ciebie wazę i dołącz do niej brakujący kawałek.
12) Pokaż Gumshoe zestaw do zbierania śladów palców.
13) Zbierz odcisk ze środkowego palca i porównaj go z odciskiem Emy.
14) Obejrzyj biurko Ganta.
15) Porozmawiaj z Gumshoe.
16) Porozmawiaj z Laną, pokaż jej listę dowodów z biurka Ganta i wypytaj o wszystko.

Dzień 4
Proces:
1)  Przyciśnij Emę przy czwartym zdaniu jej zeznań.
2) Wybierz "Hear more" i spytaj o obrazek.
3) Włącz menu dowodów, obejrzyj urwaną listę dowodów i obróć ją do tyłu. Następnie zaprezentuj ją podczas zmiany zeznań Emy.
4) Podczas drugiego przesłuchania Emy pokaż Neil's Autopsy Report przy ostatnim zdaniu.
5) Na pytanie sędziego wskaż na ostrze broni.
6) Wybierz "There is another one" i wskaż zdjęcie Ganta, Marshala i Lany.
7)Podczas trzeciego przesłuchania Emy pokaż wazę przy czwartym fragmencie.
8) Obróć wazę tak, żeby jej wąski spód i dwa ucha utworzyły razem coś podobnego do korony.
9) Na pytanie Edgewortha odpowiedz, że chodzi o lokację.
10) Przy kolejnym pytaniu wybierz "It's in the evidence".
11) wskaż wazę i połącz kropki tak, by utworzyły imię Ema.
12) Wskaż Ganta jako kolejnego świadka.
13) Weź od Gumshoe książkę i przeczytaj ją.
14) Przy pierwszym przesłuchaniu Ganta pokaż wazę przy ostatnim fragmencie zeznań.
15) Naciskaj Ganta przy ostatnim fragmencie jego drugiego przesłuchania, a gdy zmieni zdanie, znów go przyciśnij.
16) Wybierz "Point out the accomplice" i jako ofiarę wskaż Lanę.
17) Na pytanie sędziego pokaż listę ID wchodzących do Evidence Room.
18) Na pytanie Ganta pokaż "Goodman's Lost Item Report".
19) Pokaż śrubokręt.
20) Wybierz "I have no proof yet".
21) Wezwij Lanę jako kolejnego świadka.
22) Naciśnij Lanę przy czwartym fragmencie jej zeznań, a gdy je zmieni, znowu ją naciśnij.
23) Spytaj "Why did you move the body?".
24) Pokaż wazę.
25) Przy kolejnym zeznaniu Lany, pokaż wazę przy jego czwartym fragmencie.
26) Obróć Evidence Law do tyłu i otwórz.
27) Gdy Gant zarząda pokazania dowodu, powiedz, że nie możesz.
28) Po drugim pytaniu o dowód, pokaż kawałek materiału z odciskiem dłoni.
29) Wskaż Emę.
30) Pokaż zdjęcie Lany.
31) Wybierz "I did not" i pokaż Evidence Law.
32) Podczas rozmowy pokaż Evidence Law.

niedziela, 27 listopada 2011

Nowości Lilith Soft

Coraz szybszymi krokami zbliża się premiera "Taimanin Asagi 3", ale wygląda na to, że to nie jedyny tytuł, który Lilith Soft szykuje na koniec tego roku. Pojawił się kolejny szkic z gry "Ochiru Hitozuma", która zostanie wydana w grudniu albo na początku stycznia. Oto on:
Rysownikiem, jak widać, jest Kagami. Poza tym na grudzień został zapowiedziany drugi odcinek anime na podstawie gry "Gang Rape Club".

sobota, 26 listopada 2011

Dwa nowe tłumaczenia

Wczoraj pojawiły się dwa nowe patche tłumaczeniowe do gier Visual Novel, obydwa do gier otome zresztą. Pierwszy to "Hakarena Heart ~Dare ga Tame ni Kimi wa Aru?~" i obejmuje tylko demo tej gry. Patch można pobrać ze strony autorki, a demo - z oficjalnej strony gry.
Drugi patch, tym razem tłumaczący już całą grę, wyszedł do "Heartful Kareshi ~Kibou no Gakuen to Shiroi Tsubasa~". Jest to także gra otome, ale nietypowa, bo głównymi bohaterami są... zwierzęta, a dokładniej - gołębie. Patcha można pobrać ze strony autorki,  a samą grę, zupełnie legalnie, z jej oficjalnej strony.

piątek, 25 listopada 2011

Hanachirutani Sanjinkou - premiera

Niewiele ostatnio wychodzi gier Visual Novel, które byłyby horrorami, więc jeżeli lubicie takie mroczne klimaty, to może zainteresować was wydana przez raiL-Soft "Hanachirutani Sanjinkou", która dzisiaj miała swoją premierę. Jej trailer możecie zobaczyć niżej:

Zupełnie legalnie można też pobrać demo ze oficjalnej strony wydawcy.

czwartek, 24 listopada 2011

Heartache 101 ~Sour into Sweet~


Pojawiła się nowa, darmowa, angielska gra visual novel pt "Heartache 101 ~Sour into Sweet~". Od innych różni się tym, że jest bardziej bliska dating simom. Gracz ma sto dni (czasu gry), żeby przekonać do siebie dziewczynę. Na dodatek, gra ma nietypowy system wydawania, bo każda dziewczyna to osobna część gry i można ją ściągnąć niezależnie od reszty. Każdy może też dołączyć do tworzenia tej gry, przygotowując kolejne postaci i gry z nimi. Więcej dowiecie się z oficjalnej strony gry. Poza informacjami znajdziecie tam pierwsze pięć postaci do ściągnięcia.

środa, 23 listopada 2011

Taimanin Yukikaze - Recenzja


Tytuł (oryginalny): Taimanin Yukikaze
Tytuł: Anti-demon ninja Yukikaze
Wydawca: Black Lilith
Rodzaj: nukige, eroge
Platforma: PC
Data wydania w Japonii: 2011

Fani najbardziej znanej serii gier Visual Novel z Lilith Soft poświęconej przygodom wojowniczek ninja walczących z demonami czekali na kolejną część gry trzy lata. W 2008 ukazał się spin off serii pt "Taimanin Murasaki" i od tego czasu nie wyszło nic nowego. I wreszci, jesienią 2011 pojawiła się nowa gra - "Taimanin Yukikaze".
Bohaterkami gry są dwie nowe wojowniczki - Mizuki Yukikaze i Akiama Rinko. Ta pierwsza jest bardzo uzdolnioną uczennicą szkoły dla  ninja, a jej bronią są pistolety, które strzelają magicznymi błyskawicami. Rinko jest od niej starsza i z wyglądu przypomina nawet trochę Asagi. Dodatkowo także posługuje się w walce mieczem. Obie są szkolone przez Asagi. Ale głównym bohaterem gry jest brat Rinko, Tatsuro. Jego umiejętności są dużo słabsze od siostry, więc jest dużo niżej w szkoleniu. Tatsuro kocha się w Yukikaze.

Po swojej pierwszej samodzielnej misji, Yukikaze i Rinko dostają kolejną, dużo trudniejszą. Polega ona na odnalezieniu zaginionej wojowniczki o imieniu Shiranui, która była matką Yukikaze. W tym celu obie bohaterki wyruszają do podziemnej dzielnicy Yomihara, będącej siedzibą mafii, przestępców i burdeli. Żeby ukryć swoją tożsamość, postanawiają udawać prostytuki i podejmują pracę w burdelu "Under Eden", prowadzonym przez mężczyznę o imieniu Real.
Bardzo czekałem na tą grę. Tym bardziej mnie rozczarowała. Z dwóch najważniejszych bohaterek tylko Rinko wydaje się dość ciekawa, Yukikaze jest niestety denerwująca, ma dziecinny głos i takie same zachowania. Bohaterem jest facet - nie wiem, czemu, zupełnie to niepotrzebne w takich grach. Fabuła jest nudna, a w scenkach hentai nie ma żadnego urozmaicenia. 90% z nich to praca Yukikaze i Rino w burdelu. Tak jak w pozostałych pojawiały się dodatki w rodzajów na przykład orków, tutaj ich nie ma. A gra jest bardzo długa (dłuższa niż Asagi), natomiast pytań jest malutko i zakończeń też nie ma wiele.

Największą zaletą "Taimanin Yukikaze" jest muzyka. Poprzednie gry miały ją taką sobie, a tu jest naprawdę fajnie, utworów z gry da się słuchać nawet bez niej. Powiększono w grze rozdzielczość, od typowej kiedyś 800x600 do dużo większej. Zmienił się za to artysta odpowiedzialny za grafikę. Arty do wszystkich gier z serii "Taimanin" robił Kagami, jeden z najlepszych rysowników w takich grach. W "Taimanin Yukikaze" zastąpił go Aoi Nagisa. Niestety, widać różnicę w stylu i jakości obrazków. Nie chodzi o to, że Nagisa nie umie rysować, ale to jest różnica między mistrzem a uczniem. Nie podoba mi się jego metoda polegająca na rysowaniu podczas scenek czegoś, co wygląda jak zdjęcia rentegowskie, to znaczy, prześwietleń ciała i pokazania tego, co się dzieje w środku.
Niestety, nie widzę teraz szans na to, żeby "Taimanin Yukikaze" dostało pełne angielskie tłumaczenie. Od kiedy Lilith Sof doprowadziło do zablokowania strony grupy Dark Translations, która zajmowała sie fanowskimi przekładami gier tej firmy, nikt się za to nie bierze. Poza tym, wolałbym już, żeby powstało najpierw tłumaczenie do "Taimanin Murasaki". No i już niedługo wychodzi trzecia część "Taimanin Asagi".

Ocena: 5/10
VNDB: http://vndb.org/v7747

Taimanin Yukikaze - Opis przejścia

Tłumaczenie zdań jest takie sobie, bo oparte na grze przy pomocy translatora, ale każdy powinien zrozumieć, o co chodzi.

Dobre zakończenie:
1) I can manipulate the wind ninja ...?
2) Mission should stop immediately!

Złe zakończenie: Yukikaze
1) I can manipulate the wind ninja ...?
2) In my mouth out with no problem.
3) Me...!
4) Make the usual greetings.
5) Back to accommodation.

Złe zakończenie: Rinko
1) I can manipulate the wind ninja ...?
2) In my mouth out with no problem.
3) ......
4) See Rinko
5) Tour the city.

wtorek, 22 listopada 2011

Nowe tłumaczenie


Pojawiło się trzecie już tłumaczenie gier z serii "Sono Hanabira ni Kuchizuke o". Tym razem po angielsku wyszła siódma część, nosząca tytuł "Sono Hanabira ni Kuchizuke o: Amakute Hoshikute Torokeru..." (ang. "A Kiss For The Petals - Sweet Enchanting Kisses"). Gry z tej serii to produkcje 100% yuri, z dużą ilością scen hentai. W tej grze głównymi bohaterkami są: młoda nauczycielka Suminoe Takako i jej uczennica Houraisen Runa. Tłumaczenie tej gry (oraz części 1 i 2) można pobrać stąd.

poniedziałek, 21 listopada 2011

Thief and Troll - nowe postaci

Na oficjalnej stronie gry "Thief & Troll", w dziale o postaciach, pojawiły się dwie nowe bohaterki. Tym razem są to Shalt i Shilian, znane z poprzedniej części, "Thief & Sword". Wyglądają tak:
Nie ma na razie żadnych infomacji na temat udziału w grze Raiki, wojowniczki z "Thief & Sword", ale Yukari potwierdziło już oficjalnie, że krótkie opowieści z cyklu "Thief & Sword: Another Stories", które można obejrzeć na ich stronie, są opowieścią, która ma połączyć obie gry. Raika w nich występuje, więc pewnie trzeba po prostu czekać na kolejne odcinki. Kilka dni temu pojawiła się cześć szósta, która otwiera historię poświęconą Shilian. Można ją zobaczyć tutaj.

niedziela, 20 listopada 2011

Hope in the Morning: Willow's Dream Diary - Recenzja


Tytuł: A Hope in the Morning: Willow's Dream Diary
Wydawca: (fanowskie)
Rodzaj: Kinetic novel
Platforma: PC
Rok wydania: 2011

Willow to nastoletnia dziewczyna, która nagle i niespodziewanie zapadła na ciężką chorobę. Lekarze stwierdzili, że nie przeżyje dłużej niż pięciu miesięciu. Nadszedł ostatni miesiąc choroby. Bohaterka może już tylko poruszać się na wózku inwalidzki, prawie nie jest w stanie mówić. Wszyscy do okoła wydają się czekać na jej śmierć. Poza rodzicami, jedyne osoby, które ją odwiedzają, to pielęgniarka i jej dziwny asystent. Asystent, który pojawia się też w snach Willow.
"A Hope in the Morning: Willow's Dream Diary" to gra typu kinetic novel (czyli nie mająca pytań, wyborów, całkowicie liniowa) rozgrywająca się w świecie komiksu "Sandman". Autor fajne złapał klimat oryginału i wprowadził go do opowieści. Na początku może się to trochę dłużyć, ale potem robi się coraz ciekawiej.

Niestety, wszystko to psuje bardzo monotonne wykoanie gry. Nie ma tutaj typowej dla Visual Novel grafiki - napisy wyświętlają się na tle wypełniających cały ekran kartek, nie widzimy ani postaci, ani teł, niczego. Jedynie na screenach między dniami pojawiają się jakieś niewielkie obrazki. To bardzo duży minus, bo przy takiej opowieści brak grafiki sprawia, że pod koniec może robić się już to nudne.
W całej grze jest jeden, dość długi motyw muzyczny, z wokalizą. Jest fajny, ale po pewnym czasie też już zaczyna nudzić, bo jak długo można cały czas słuchać tego samego? Niestety, "A Hope in the Morning: Willow's Dream Diary" spodoba się chyba tylko najbardziej zagorzałym fanom komiksów z serii "Sandman". To taki fanfik, tylko w trochę innej formie i z dołożoną muzyką.

Download: forum Lemmasoft.
Ocena: 3/10

sobota, 19 listopada 2011

Aselia The Eternal - premiera

Zgodnie z zapowiedzią JAST wydał angielską wersję gry Aselia The Eternal. Jej opening możecie zobaczyć poniżej:


Mechanika gry wygląda następująco:

piątek, 18 listopada 2011

Dakimakury z Asagi i Murasaki

Lilith soft zapowiedziało wydanie dakimakur (poduszki naturalnych rozmiarów) ze swoich dwóch klasycznych gier "Anti Demon Ninja Asagi" i "Anti Demon Ninja Murasaki". Każda będzie miałą dwa obrazki z główną bohaterką (jeden po każdej stronie), a dodatkowo do każdej dołączony będzie plakati płyta CD z głosem bohaterki. Ceny (na razie w przedsprzedaży) to 15. 000 jenów za każdą. Wyglądać będą tak:
  
W ramach tej samej kampanii promocyjnej wyszły nowe edycje dwóch pierwszych gier z serii "Anti Demon Ninja Asagi" z poprawioną rozdzielczością i nowymi scenkami. Trailer nowej wersji "dwójki" możecie obejrzeć pod tym adresem (na dole).

środa, 16 listopada 2011

Suck my dick or die - recenzja


Tytuł (oryginalny): Ryoujoku Guerilla Gari
Tytuł: Suck my dick or die!
Wydawca (oryginalny): Liquid
Wydawca: Mangagmer
Rodzaj: nukige, eroge
Platforma: PC
Data wydania w Japonii: 2002
Data wydania w USA: 2009

W kraju Mexicala trwa antyrządowy bunt. Oddział rządowych żołnierzy pod dowództwem porucznika Prospera jest w trakcie podróży do wioski, kiedy żołnierze gwałcą, a potem zabijają napotkaną kobietę. Prosper przybywa do wioski i razem ze swoimi żołnierzami obozuje w rezydencji bogatego posiadacza ziemskiego Maxima. Wieśniakom tłumaczy, że kobietę zgwałcili rebelianci i że on ich znajdzie.
W rezydencji, poza Maximem i jego córką Sharumi, mieszka też dwóch służących - Haresu, jeden z dwóch głównych bohaterów gry i pokojówka Riru. Haresu wieczorami odwiedza mieszkającą w wioscę Alfinę, która uczy go czytać. W tym czasie Prosper uznaje, że Riru jest związana z buntownikami i postanawia ją aresztować. Haresu i Sharumi szukają teraz sposobu, żeby uwolnić dziewczynę. Kto rzeczywiście jest związany z buntownikami?

"Suck my dick or die!" ma chyba jeden z najbardziej beznajdziejnie przetłumaczonych tytułów, jakie widziałem. Po japońsku ma ona tytuł "    Ryoujoku Guerilla Gari", czyli "Rape Guerilla Hunting", co by lepiej pasowało do historii. Gra jest dość typowym nukige, czyli Visual Novel, w którym głównym tematem jest gwałt. Ale to jednak zależy od wyboru postaci, którą kieruje gracz.
Najciekawsze w tej grze jest właśnie to, że można wybrać bohatera. Pierwszy raz przechodzi się grę jako Haresu, ale za drugim razem, po prologu, można zdecydować, czy chce się grać Prosperem czy Haresu. Z perspektywy Prospera gra bardziej przypomina nukige, granie Haresu ma bardziej rozbudowane wątki miłosne. Fajny pomysł, według mnie, chociaż rzadko w takich grach stosowany. Haresu ma trzy dostępne zakończenia, Prosper - dwa.

Fabuła jest nawet oryginalna - tzn. zamiast typowej scenerii, jaką jest zwykle szkoła, tutaj mamy tematykę wojenną. Oczywiście, jest bardzo dużo seksu. Grafika jest ładna (w wersji angielskiej pozdejmowano mozaiki cenzorskie), bohaterki mają podłożone głosy. Każda ścieżka przejścia jest dość krótka, tak na ok. 2-3 godziny maksymalnie. Angielską wersję wydał Mangagamer. To było jedna z pierwszych tłumaczeń tej firmy i jest jeszcze niedopracowane - można zauważyć czasem literówki albo błędy.
"Suck my dick or die!" będzie najlepsze, jeżeli chcecie odpocząć od typowo szkolnych gier eroge i znaleźć coś innego w tym gatunku. Nie jest w żaden sposób wybitne czy szczególnie wyjątkowe (poza motywem dwóch głównych bohaterów), ale wydaje mi się, że może się podobać. Wydano jeszcze dwie kolejne części, ale żadna nie została przetłumaczona na razie na angielski.

Ocena: 6/10

VNDB: http://vndb.org/v899

Suck my dick or die - Opis przejścia

Haresu: Najlepsze zakończenie

1) Thank you very much. Miss Sharumi.
2) I'm glad you are ok, Miss Sharumi.
3) I'm glad she didn't get seriously injured.
4) I should talk to Miss Sharumi this moment.
5) We'll get a chance when the right time comes.
6) The Maxcilia Front is the same as the military.
7) Tell her it's dangerous
8) Ask Mr. Prosper
9) I have to do this to save Miss Sharumi and Riru.
10) Is there anything bothering you?

Haresu: Dobre zakończenie

1) No, I don't think so. Miss Sharumi.
2) I'm worried about Riru...
3) Please stop doing such dangerous things.
4) She might be killed.
5) We'll get a chance when the right time comes.
6) I didn't say anything.
7) I won't stop her
8) Ask Mr. Prosper
9) Maybe I was just used to it by them.
10) Have the guerrillas told you anything?
11) Pour on Sharumi.

Haresu: Złe zakończenie

1) No, I don't think so. Miss Sharumi.
2) I'm worried about Riru...
3) Please stop doing such dangerous things.
4) I should talk to Miss Sharumi this moment.
5)  Be patient.
6) The Maxcilia Front is the same as the military.
7)  I won't stop her
8)  I don't ask Mr. Prosper anything
9) I have to do this to save Miss Sharumi and Riru.
10) Is there anything bothering you?

Prosper: Dobre zakończenie

1) Continue inspection
2) Enjoy Riru
3) Enjoy Riru
4) Question Riru
5) What is their purpose?

Prosper: Złe zakończenie

1) Talk to Sharumi
2) Call Latona
3) Call Latona
4) Enjoy Latona
5) The guerrillas are expanding...

wtorek, 15 listopada 2011

Sakura Sakura - demo po angielsku


Pojawiło się angielskie tłumaczenie dema do gry Visual Novel "Sakura Sakura", opowiadającej o trójkącie miłosnym. Główny bohater Toru, zakochany jest w swojej nauczycielce Nanako. Pewnego dnia postanawia dołączyć do szkolnego klubu plastycznego. Pomaga mu wtedy Sakura, wiceprzewodnicząca tego klubu, która zakochuje się w Toru. Tłumaczenie można pobrać stąd.
Demo jest do znalezienia na oficjalnej stronie gry.

poniedziałek, 14 listopada 2011

Harem☆Party - zapowiedź


"Harem☆Party" - to tytuł najnowszej gry Visual Nove znajdującej się w zapowiedziach tłumaczeń MangaGamera. Ta wydana oryginalnie przez Tactics gra opowiada o graczu RPG, do którego świata przeniknęła nagle drużyna z jego gry video, składająca się z samych dziewczyn. Przy okazji przeniknął także boss, którego trzeba teraz znaleźć i pokonać. Mogą to zrobić tylko bohaterki, a żeby mogły pozostać w naszym świecie, muszą regularnie uprawiać seks. Oczywiście, bohater godzi się pomóc... Według zapowiedzi MangaGamer "Harem☆Party" będzie wydane po angielsku już 25 listopada tego roku.

niedziela, 13 listopada 2011

Thief and Troll - postaci


Na oficjalnej stronie gry "Thief & Troll" będącej kontynuacją gry "Thief & Sword" zaprezentowano listę bohaterów gry, razem z ich obrazkami. Na razie pokazano sześć postaci - pięć dziewczyn i trolla. Dwie najnowsze do Shalm - wojowniczka (poniżej) i Waito, zakonnica. Jedna z postaci pozostaje nieujawniona. Żadna z pokazanych tam postaci nie występowała w poprzedniej części, ale na artach dostępnych na stronie widać Shalt, złodziejkę z "Thief & Sword", więc to może ona jest tą nieujawnioną? A może Raika, o której udziale w grze na razie nic nie wiadomo?
Z kolei na stronie gry "Thief & Sword" pojawiły się dwie nowe części mini serii "Thief & Sword: Another Stories", dostępne do obejrzenia. Czwarta zamyka na razie fragment poświęcony Shalt, a piąta rozpoczyna historię Shilian. Obejrzeć je możecie tu (dla przypomnienia daję linki do wszystkich części):
Część 1
Część 2
Część 3
Część 4
Część 5
Polską wersję przygód Raiki znajdziecie na moim blogu, tutaj.

sobota, 12 listopada 2011

Sailor Moon Dating Simulator: Sailor Saturn - Polskie tłumaczenie

Ukończyłem właśnie kolejny projekt tłumaczeniowy VN. Tym razem na język polski przetłumaczyłem grę "Sailor Moon Dating Simulator: Sailor Saturn". Jej recenzję mojego autorstwa możecie przeczytać tutaj. Gra różni się trochę od typowych Visual Novel, jest bardziej złożona, ale mam nadzieję, że się wam spodoba.

Download (7.3 MB):
Megaupload
Sendspace
Chomik

Przykładowe screeny:

piątek, 11 listopada 2011

X-Change 3 - Recenzja


Tytuł (oryginalny): X-change 3
Tytuł: X-Change 3
Wydawca (oryginalny): Crowd
Wydawca: Peach Princess
Rodzaj: romans, eroge, gender-bender
Platforma: PC
Data wydania w Japonii: 2004
Data wydania w USA: 2006

Minęło kilka lat od czasu, kiedy ostatni raz Takuya zmienił się w kobietę. Teraz jest już studentem na uniwersytecie, Asuka jest jego dziewczyną i wszystko wydaje się iść w najlepszą stronę. Bohater czasami wspomina nawet z nostalgią te chwile, kiedy był dziewczyną. Lepiej żeby jednak tego nie robił. Bo Kouji ciągle kocha się w jego kobiecej formie. To jemu udaje się skłonić do współpracy dziewczynę, która po raz pierwszy zamieniła Takuyę w kobietę - Asami Sato. Dzięki temu spiskowy Takuya po raz kolejny zmienia się w kobietę. Ale najgorsza wiadomość jest taka, że jeżeli w ciągu siedmiu dni nie znajdzie sposobu, żeby wrócić do swojej męskiej postaci, wtedy zostanie kobietą do końca życia.
W "X-change 3" powracają wszyscy ważniejsi bohaterowie dwóch poprzednich części. Nerwowa ale zakochana w Takuyi Asuka, złośliwa siostra Natsumi, zabujany w dziewczęcej formie Takuyi Kouji, genialna Asami, szalona Chisato i wielu innych. Pojawiają się też te same motywy co poprzednio, łącznie ze słynnym autobusem. Fabuła łączy wszystko to, co było poprzednio, tworząc z "X-Change 3" najbardziej rozbudowaną z przygód Takuyi.

Szkoda tylko, że ta część nie ma nic nowego do zapropnowania. Większość zakończeń, jakie możemy znaleźć w tej grze, występowało już w częściach pierwszej i drugiej. Wielka szkoda, że zrezygnowano z mini gierek, które były bardzo fajnym dodatkie w "X-Change 2". Właściwie to część trzecia przypomina drugą, tylko z lepszą grafiką, ale bez dodatków.
Grafika jest zdecydowanie lepsza niż w częściach 1 i 2, a według mnie, jest lepsza nawet od kolejnej gry z serii "YingYang: X-Change Alternative". Projekty postaci są fajne, dopracowane i dorosłe, dużo jest teł, cała gra ma dobrze zrobiony dźwięk. Nie brakuje też  humoru. Szkoda trochę, że nie ma jakiegoś motywu fabularnego, który by się trwale przewijał we wszystkich ścieżkach. Zakończenie jest w sumie dwanaście, ale większość z nich przypomina te znane z poprzednich gier. Widać było, że tutaj autorom już się wyczerpały pomysły i kopiowali samych siebie.

Jak komuś się podobały "X-change" 1 i 2, to myślę, że trzecia gra z tej serii pewnie też mu się podoba, tym bardziej, ze nie ma więcej takich gier (ze zmianą płci) po angielsku. Crowd wydał jeszcze dwie gry z serii "X-change: Alternative", w których występują już zupełnie inne postaci. Pierwsza z nich wyszła nawet po angielsku, druga już niestety nie. Podobno "X-change 3" ma być też wydany po angielsku na DS, ale na razie to tylko plotki.

Ocena: 6/10
VNDB: http://vndb.org/v129

X-Change 3 - Opis przejścia

X-Change 3, jak pozostałe części, ma dużo zakończeń. Tutaj opisuję je wszystkie. Jeżeli jakiegoś pytania nie ma na liście, to znaczy, że odpowiedź na nie nie ma znaczenia. Zazwyczaj służą one tylko pokazaniu dodatkowych scenek. Przy każdym zakończeniu zaznaczyłem płeć, w jakiej kończy główny bohater.

Takuya - najlepsze zakończenie (jako mężczyzna)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
Ayano is so kind...
Maybe I should peek in ... I mean, we are both girls...
Go to the tutoring job
Maybe I should tease him a bit
Go check on Asami-senpai
I am heading back home...
It is my farewell party... I should stay
I really should refuse her
I wonder how Asami-senpai is doing
Work on my own project
...all right, fine
He needs a nice kick in the balls! Let him have it!
I should see how Asami is doing
...I should leave her alone
Chisato
Asuka
Asami-senpai
Prof. Rumi
Ayano-chan
Show off to Kouji

Takuya - dobre zakończenie (jako mężczyzna)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
Ayano-chan is so kind...
Maybe I should peek in ... I mean, we are both girls...
Go to the tutoring job
Maybe I should tease him a bit
Go check on Asami-senpai
I am heading back home....
It is my farewell party... I should stay.
Well... maybe just a little
I wonder how Asami-senpai is doing
Work on my own project
It sounds too suspicious...
I should see how Asami is doing
Chisato
Asuka
Asami-senpai
Prof. Rumi
Ayano-chan
Show off to Kouji

Takuya - złe zakończenie (jako mężczyzna)


Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Have Ayano-chan drink it first

Takuya - złe zakończenie (jako kobieta)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
I should ask Chisato or Asuka for help instead.
I should just head back home...
Go check on Chisato
Search around town
I should check up on Chisato
Contact the old man from yesterday

Takuya - złe zakończenie (jako kobieta)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
I should ask Chisato or Asuka for help instead
I have time, so I might as well go home with Asuka
Since Asuka is drinking maybe I should pass
Go check on Chisato
Search through the classified ads
I should check up on Chisato
Head into the lab that Asuka has classes in
Check up on Chisato
Listen to what he has to say

Asuka - najlepsze zakończenie (jako mężczyzna)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
I should ask Chisato or Asuka for help instead
I have time, so I might as well go home with Asuka
Since Asuka is drinking maybe I should pass
Go check on Chisato
Search through the classified ads
I should check up on Chisato
She might be doing test in the workshops
Check up on Chisato
Asuka

Asuka - dobre zakończenie (jako mężczyzna)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
I should ask Chisato or Asuka for help instead
I have time, so I might as well go home with Asuka
Since Asuka is drinking maybe I should pass
Go check on Chisato
Search through the classified ads
I should check up on Chisato
Head into the lab that Asuka has classes in
Check up on Chisato
He is too weird to listen to
Asuka

Asuka - złe zakończenie (jako kobieta)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
I should ask Chisato or Asuka for help instead
I have time, so I might as well go home with Asuka
Well I might as well drink since Asuka is

Ayano - dobre zakończenie (jako mężczyzna)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
Ayano is so kind...
Maybe I should peek in... I mean, we are both girls...
Eat dinner with Ayano
Go check on Asami-senpai
Maybe I should help Asami-senpai...
Maybe I should take a look at the specialized books...
...but I am worried about Asami-senpai
I wonder how Asami-senpai is doing
Work on my own project
...all right, fine
He needs a nice kick in the balls! Let him have it!
I should see how Asami-senpai is doing
This looks interesting... maybe I should follow her
Keep looking
I have to protect Ayano, I shall take her place...
Ayano-chan

Ayano - złe zakończenie (jako mężczyzna)


Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
Ayano is so kind...
Maybe I should peek in... I mean, we are both girls...
Eat dinner with Ayano
Go check on Asami-senpai
Maybe I should help Asami-senpai...
Maybe I should take a look at the specialized books...
...but I am worried about Asami-senpai
I wonder how Asami-senpai is doing
Work on my own project
...all right, fine
He needs a nice kick in the balls! Let him have it!
I should see how Asami-senpai is doing
This looks interesting... maybe I should follow her
Keep looking
Beg Natsumi to stop
Ayano-chan

Chisato - najlepsze zakończenie (jako mężczyzna)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
I should ask Chisato or Asuka for help instead
I should just head back home...
Go check on Chisato
Search around town
I should check up on Chisato
Put my faith in Chisato
Check up on Chisato
...all right, I will help
Chisato

Chisasto - dobre zakończenie (jako kobieta)

Well, I might as well get in
Compliment her maturity due to hardships
Ask Prof. Rumi
Oh well, might as well drink it...
Asuka does have a point
I should ask Chisato or Asuka for help instead
I should just head back home...
Go check on Chisato
Search around town
I should check up on Chisato
Put my faith in Chisato
Check up on Chisato
This cannot be good, Run!

czwartek, 10 listopada 2011

Anti Demon Ninja Asagi - dodatkowe sceny

Lilith Soft zapowiedziało wypuszczenie wersji premium swoich najbardziej znanych gier - "Anti Demon Ninja Asagi 1 i 2". Poza tym, że obie będą w wyższej rozdzielczości, wydawca zapowiedział już dodanie dodatkowych scenek, w których bohaterki padną ofiarami swoich dawnych wrogów. Nie wiadomo, czy scenki te będą dołączone jako część fabuły, czy jako dodatki, dostępne w osobnym menu. Oto kilka udostępnionych screenów z tych bonusów:

środa, 9 listopada 2011

T&S: Another Stories - Przygody Raiki

"Thief & Sword: Another Stories - Przygody Raiki" to seria krótkich Visual Novel poświęconych przygodom Raiki, wojowniczki i bohaterki gry "Thief & Sword". Poniżej prezentuję wam pierwszą część tej serii po polsku. Gra ma cztery możliwe zakończenia (dwa dobre i dwa złe). Z powodu scen seksu i przemocy, jest tylko od lat 18. Moją recenzję "Thief & Sword" możecie przeczytać tutaj.

Download:
Mediafire
Chomik

Screeny:

wtorek, 8 listopada 2011

Phoenix Wright the Movie - trailer

Ujawniono wreszcie pierwszy trailer aktorskiego filmu opartego na popularnej grze Visual Novel "Phoenix Wright: Ace Attorney". Film, tak jak gra, rozgrywa się w alternatywnej Japonii, gdzie ze względu na wzrost przestępczości skrócono procesy do trzech dni, a adwokat i prokurator mają trzy dni na udowodnienie winy albo niewinności skazanego. Fabuła będzie dotyczyć wydarzeń z pierwszej części gry.

W roli Phoenixa wystąpi Hiroki Narimiya, poza nim Takumi Saitō zagra Milesa Edgewortha, a Mirei Kiritani - Mayę Fey.

poniedziałek, 7 listopada 2011

Love Plus w całości po angielsku!

Bardzo długo trwało tłumaczenie najpopularniejszej w Japonii randkówki - "Love Plus" na język angielski, ale wreszcie zakończyło się powodzeniem. Pełne tłumaczenie tej gry na angielski ukazało się trzy dni temu. Możecie je pobrać z tej strony.

niedziela, 6 listopada 2011

Gibo: Stepmother's Sin - recenzja

Tytuł (oryginalny): Gibo
Tytuł: Gibo: Stepmother's Sin
Wydawca (oryginalny): Guilty
Wydawca: Peach Princess
Rodzaj: harem, eroge
Platforma: PC
Data wydania w Japonii: 2001
Data wydania w USA: 2004
Yusuke Yagami to młody, zepsuty chłopak, który żyje tylko z ojcem. Jego rodzice rozwiedli się, kiedy Yusuke był młodszy. Powodem rozwodu były zdrady jego matki. Teraz ojciec Yusuke ożenił się znowu. Jego żoną jest piękna Misako. Razem z nią do domu wprowadza się jej córka z poprzedniego małżeństwa, Shina. Ojciec przebywa z interesach za granicą, więc przez pewien czas to właśnie Yusuke będzie jedynym mężczyzną mieszkającym pod dachem z tymi dwiema kobietami. Oczywiście, postanowi skorzystać z tej okazji.
W "Gibo: Stepmother's Sin" wszystko kręci się wokół kazirodztwa, ale udawanego. Miyako nie jest przecież prawdziwą matką Yusuke, jego siostra nie jest jego prawdziwą siostrą, a kochanka - Mio, jest tylko kuzynką. Gra ma tylko te trzy bohaterki - dość mało jak na takie gry, gdzie często jest dużo więcej kobiet. W zamian za to rozbudowano ich ścieżki, każda ma po kilka zakończeń, niektóre są dobre i nawet romantyczne, ale większość jest dość ponura.
Grafika jest według mnie niespecjalnie udana, żadna z bohaterek mi się nie spodobała. Wyglądają dziwnie, Shina ma coś nie tak z szyją, Misako ma za wielkie oczy. Głosy są już dobrane lepiej, ale zacinająca się wiecznie Shina denerwuje. To zresztą najsłabsza ze wszystkich postaci - wiecznie niepewna, naiwna, dzieciina w zachowaniu i nic nie rozumiejąca. Jej matka jest tylko trochę lepsza, chociaż też dość szybko miałem jej dość. Tylko Mio jest trochę ciekawszą bohaterką.

W trakcie każdej ścieżki jest bardzo dużo pytań - to jest według mnie zaleta, bo dzięki temu gra ciekawsza i daje więcej opcji. Dużo jest też scenek, najwięcej z nich jest oczywiście z Misako. Całkiem fajnie pokazano stopniowe uleganie przez Misako głównemu bohaterowi, a jeżeli Yusuke za bardzo się pospieszy, to Misako może uciec z jego sideł (jest kilka takich nieudanych zakończeń). Nad i pod ekranem wyświetlane są dwa paski: "love" i "lewd" oznaczające zbliżanie się do dobrego, bardziej romantycznego zakończenia (love) albo do tego "złego" (lewd). Menu gry wyświetla sie u góry ekranu, jeżeli najedziemy na nie kursorem. Pytania wyświetlają się na tym samym ekranie, gdzie napisy.
Wydaje mi się, że można było zrobić tą grę lepiej. Mało jest w niej postaci (tylko trzy bohaterki), a na dodatek grafika też nie zrobiła na mnie dużego wrażenia. Jeżeli kogoś kręci temat kazirodztwa (nawet udawanego) to "Gibo: Stepmother's Sin" może mu się spodobać.

Ocena: 6/10
VNDB: http://vndb.org/v135

Gibo: Stepmother's Sin - opis przejścia

Misako - Dobre zakończenie

Pierwszy dzień:

- Masturbate at home
- Decline
- Ask who she is
- Help her move in
- Acknowledge Misako as your mother

Drugi dzień:

- Dont bother
- Hold it in
- Have a talk with Shiina
- Be nice to her
- About her first time
- Stay this way
- View the footage from the bathroom

Trzeci dzień:

- Wake up
- Ignore her
- Greet her normally
- Nah
- Give her a chance
- Talk to Misako
- Give her a couple of conditions
- Wash Misako

Czwarty dzień:

- Check the tape of the shower starting from 6 PM
- Ask her to do it
- Forbit it
- Talk to Misako

Piąty dzień:

- Let her sleep
- China dress
- Don't do a thing
- China dress
- Egg-style Vibrator

Szósty dzień:

- Fuck her!
- Do it at home
- Triple attachment vibrator
- Save Misako
- Play with her pussy
- Get the whip out

Misako - złe zakończenie:

Pierwszy dzień:
- Take a walk into the town
- Walk towards the alley
- Naturally, bang her
- Continue to observe what she's doing
- Like hell I'll help her
- I won't allow it!

Drugi dzień:

- Dont bother
- Go to P-REX
- Check on your other items first
- Be nice to her
- About her favorite position
- Fondle Misako's thighs
- View the footage from the bathroom

Trzeci dzień:

- Sleep
- Sounds like a good idea
- Talk to Misako
- Credit card hell is not for me
- Talk to Shiina
- Listen more
- Slaves need no mercy
- Wash Misako
- Call it a night

Czwarty dzień:

- Check the tape of the shower starting from 6 PM
- Command her to do it
- Be forceful
- Allow her to change clothes
- Follow Misako
- Talk Shiina
- Peek into Shiina's room

Piąty dzień:

- Let her sleep
- Nurse wear
- Examine her
- I'm in love with Misako
- An all-out charge with Adult Toys
- Whip 10 razy

Szósty dzień:

- Fuck her!
- Do it outside
- Don't have sex in front of Mio
- Just watch the action
- Fuck Misako
- Play with her pussy
- Don't hand over the reins

Shiina - dobre zakończenie:

Pierwszy dzień:

- Take a walk into the town
- Walk towards the park
- Naturally, bang her
- Continue to observe what she's doing
- Like hell I'll help her
- I won't allow it!

Drugi dzień:

- Strike up a conversation with Shiina
- Let your body do the talking
- Have a talk with Shiina
- Be nice to her
- About her first time
- Fondle Misako's thighs
- View the footage from the showroom
- View footage from 8PM-10PM

Trzeci dzień:
- Wake up
- Talk to Shiina
- Greet her normally
- Go watch girls in leotards
- Talk to Shiina
- Listen More
- Give her a couple of conditions
- Wash Misako
- Call it a night


Czwarty dzień:
- Check the tape of the shower starting from 6 PM
- Command her to do it
- Be forceful
- Allow her to change clothes
- Wait for her to come back
- Talk Shiina
- Peek into Shiina's room

Piąty dzień:
- Ask shiina out on date
- Playtime with Shiina
- Concentrare on Shina
- Ask about today movie
- Treat her gently
- Answer is yes


Szósty dzień:
- Have Shiina suck me off
- Take the daugher too
- Play with her ass
- Drip a candle on her

Mio - dobre zakończenie:

Pierwszy dzień:

- Masturbate at home
- Naturally, bang her
- Continue to observe what she's doing
- Like hell I'll help her
- I won't allow it!

Drugi dzień:

- Strike up a conversation with Shiina
- Let your body do the talking
- Have a talk with Shiina
- Check on your other items first
- Ask if she's still a virgin
- About her first time
- Fondle Misako's thighs
- View the footage from the showroom
- View footage from 6PM-8PM

Trzeci dzień:
- Sleep
- Sounds like a good idea
- Talk to Misako
- Credit card hell is not for me
- Talk to Misako
- Go to Misako's room
- Give her a couple of conditions
- Ask for scrubbing
- Call it a night

Czwarty dzień
- Check the tape of the shower starting from 6 PM
- Ask her to do it
- Convince her with words
- Allow her to change clothes
- Wait for her to come back
- Go ahead, call her up
- Talk Misako
- Peek into Shiina's room

Piąty dzień:
- Let her Sleep
- Nurse wear
- Get examined
- Misako's pussy is the best
- An all-out charge with adult toys
- Use the whip 6 razy
- Use the plastic paper clips 5 razt

Szósty dzień:
- Fuck her
- Do it outside
- Don't have sex in front of Mio
- Just watch the action
- Check her pussy a little more
- Play with her ass
- Leave it to Mio

Harem - dobre zakończenie:

Dzień pierwszy:

- Take a walk into the town
- Walk towards the park
- Naturally, bang her
- Ask who she is
- Help her move in
- Acknowledge Misako as your mother

Dzień drugi:

- Strike up a conversation with Shiina
- Let your body do the talking
- Have a talk with Shiina
- Be nice to her
- About her first time
- Stay this way
- View the footage from the showroom
- View footage from 8PM-10PM

Dzień trzeci:

- Sleep
- Sounds like a good idea
- Talk to Misako
- Buy her the leotard
- Talk to Misako
- Listen more
- Give her a couple of conditions
- Ask for scrubbing
- Wash Misako

Dzień czwarty:

- Check the tape of the bathroom
- Ask her to do it
- Convince her with words
- Allow her to change clothes
- Wait for her to come back
- Go ahead, call her up
- Talk Misako
- Peek into Shiina's room

Dzień piąty:

- Let her Sleep
- Nurse wear
- Get examined
- I'm in love with Misako
- China dress
- Egg-style Vibrator

Dzień szósty:

- Fuck her
- Do it outside
- Fuck her now!
- At 7 PM
- Use the voyeues
- Play with her pussy
- Don't hand over the reins

Harem - złe zakończenie:

Pierwszy dzień:

- Take a walk into the town
- Walk towards the park
- Decline
- Ask who she is
- Help her move in
- Acknowledge Misako as your mother

Drugi dzień:

- Strike up a conversation with Shiina
- Hold it in
- Have a talk with Shiina
- Be nice to her
- About her first time
- Stay this way
- View the footage from the showeroom
- View footage from 8PM-10PM

Trzeci dzień:

- Wake up
- Ignore her
- Greet her normally
- Go watch girls in leotard
- No, don't do that!
- Talk to Misako
- Listen more
- Give her a couple of conditions
- Wash

Czwarty dzień:

- Check the tape of the bathroom
- Ask her to do it
- Convince her with words
- Forbid it
- Talk to Shiina
- Peek into Shiina's room

Piąty dzień:

- Let her sleep
- China dress
- Don't do a thing
- An all-out charge with Adult Toys
- Use  Vibrator
- use the anal vibrator 11 razy

Szósty dzień:

- Fuck her
- Do it at home
- Fuck her now!
- Egg type vibrator
- At 1 PM
- Save Misako
- Play with her ass
- Get the whip out

sobota, 5 listopada 2011

Fate/Apocrypha - pierwsza zapowiedż

W zapowiedzi siódmego numery magazynu Type Moon Ace ujawniono tytuł najnowszej gry z cyklu Fate. Będzie ona miała tytuł "Fate/Apocrypha" i ma być podobno grą przez Internet. W tym samym numerze znajdzie się płyta z demówką najnowszej gry Type Moon, "Mahō Tsukai no Yoru". Magazyn pojawi się w sprzedaży w połowie grudnia. Oto jego okładka:

piątek, 4 listopada 2011

Nowa Love Plus

Konami wypuściło reklamę telewizyjną nowej wersji najpopularniejszej randkówki w Japonii - "Love Plus". Tym razem ma ona tytuł "New Love Plus" i wyjdzie na 3DSa 8 grudnia. Tak, na 3Ds, więc będzie to gra trójwymiarowa. Dodatkowo do wydania limitowanego będą dołączone artbook z bohaterkami, soundtrack i trzy różne nakładki na system operacyjny DS.

czwartek, 3 listopada 2011

Fate/Extra - Premiera

Po angielsku ukazała się właśnie gra "Fate/Extra", kolejna część serii Type Moon, która zaczęła się od "Fate/stay night". "Fate/Extra" jest alternatywną wersją wydarzeń w "F/sn" i toczy się w świecie, gdzie system komputerowy obserwował poprzednią Świętą Wojnę i postanowił ją odtworzyć u siebie w większej skali. Teraz weźmie w niej aż 128 zawodników. Gra wyszła na PSP, opening możecie zobaczyć niżej:

środa, 2 listopada 2011

Witch Spell - Recenzja


Tytuł: Witch Spell
Wydawca: Studio Prinkles (fanowska)
Rodzaj: romans, otome
Platforma: PC
Rok Wydania: 2011

Główną bohaterką "Witch Spell" jest uczennica liceum, Akari, która właśnie zakochała się w starszym o rok uczniu z trzeciej klasy - Jinie. Chociaż wcześnie nigdy nawet ze sobą nie rozmawiali, to Akari wie, że to jest ta jedyna, prawdziwa miłość i postanawia zrobić wszystko, żeby tylko Jin odwzajemnił jej uczucia. W tych działaniach wspiera ją swoimi zwariowanymi pomysłami jej przyjaciel - Hisato.
Gra zrobiła na mnie wielkie wrażenie swoim poziomem technicznym. "Witch Spell" jest fanowską grą zrobioną w Ren'Py, ale tak, że jakością bije wiele oficjalnych tytułów. Przede wszystkim jest tak z jej techniczną stroną - bardzo dobra, prawie jak profesjonalna grafika, z wieloma scenkami (ale nie +18), różnymi przedstawieniami twarzy postaci, tłami, a nawet scenkami super deformed. W grze fanowskiej nie widziałem jeszcze aż tak dobrze zrobionej grafiki. Autor nawet wrzucił tutaj scenkę nieźle udającą animację. Dopracowano nawet detale, jak ikonka ze skaczącą dynią helloweenową.

Tak samo dobrze jest z muzyką - świetnie dopasowana do scenek, z wieloma motywami, zmieniającymi się w zależności od rozwoju fabuły. Jeżeli coś może się mniej podobać, to kolor, w jakim wykonano tła dla pytań - sprawia, że nie są one zawsze czytelne i widoczne. W niektórych scenkach jest też za dużo błyskotek i światełek, ale to raczej taka konwencja gry dla dziewczyn.
Największa wada "Witch Spell" to jej krótkość. Gra jest świetna, zakręcona, pełna dowcipów i humoru, ale niestety bardzo szybko się kończy. Ma dwie ścieżki z osobnymi zakończeniami, sześć pytań, wszystko jest świetnie dopracowane, ale wydaje mi się, że mogłoby być trochę dłuższe. No ale i tak "Witch Spell" jest jedną z najlepszych fanowskich Visual Novel, jakie widziałem w tym roku. Polecam szczególnie dziewczynom.

Ocena: 7/10
Download: forum Lemma Soft.
VNDB: http://vndb.org/v8284